lördag 1 oktober 2011

Hej då Sverige, hej Portugal




I fredags avslutades arbetsbeckan med ett överraskningspass med sju sköna tjejer. De skulle infinna sig på S:t Eriksplan kl. 11.30, det var det enda de visste. Skulle det vara överraskning, så skulle det! Från S:t Eriksplan tog jag dem till Karlbergs hinderbana där vi körde ett något anorlunda crossfitpass med dem. De såg både trötta och glada efter passet. Kan man avsluta arbetsveckan på ett bättre sätt än med leenden?

Överraskningstemat fortsatte vid kvällens middag med familjen, kinesiskt efter dotterns önskemål. En höjdpunkt. För det var länge sedan vi var ute och åt hela familjen. Efter att ha jobbat på en av sveriges bästa asiatiska restauranger så är jag lite kräsen när det gäller mat från den delen av världen. Då är det skönt med vår lokala kines, WongKee, där kocken lagar saker som inte finns på menyn om jag ber om det. De är helt klart värda ett besök. Oftast nöjer jag mig med det som finns, men den här kvällen ville jag äta något nytt men klassiskt kinesiskt. Så jag bad kocken överrasa mig. Ut kom en fisk i peppar- och svartabönsås som var helt underbar.

Efter middagen var det bara att gå hem och packa klart inför resan. Och nu sitter jag på välkända Nox cafe i Monte Gord0 där jag verkligen känner mig välkommen och hälsas med både kindpussar och kramar. Portugal bjuder på närmare 30 graders värme och i vattnet är det runt 25 grader, så det blir helt klart en förlängning av sommaren. Det kommer bli mycket löpning för min del, men även en del cykel och självklart crossfit de flesta dagarna. Och sedan blir jag väl tvungen att skämma ut mig på ett av Kayo´s Discopass också. Hon utmanade mig, lite på skoj. Och vem är jag att backa från en utmaning...?! Men vi får se.

Jag känner mig väldigt tacksam för att familjen står ut med att jag åker iväg och jobbar här lite då och då. Jag vet att A får dra ett tungt lass där hemma när hon är själv, med hämtning och lämning och allt annat det innebär att vara själv med en fyraåring. I och för sig en helt underbar fyraåring, men att jobba heltid och både hämta och lämna varje dag är svårt att få ihop. Så även om det ger mig lite dåligt samvete måste jag ändå avsluta med att visa utsikten från mitt rum. Av alla gånger jag varit här är detta första gången jag har ett rum så här högt upp, så detta har jag aldrig sett förut. Sämre utsikt kan man ha att vakna till!





3 kommentarer:

Suzan sa...

have fun!

Millis sa...

Oj, oj, vad härligt det där ser ut Magnus! Hoppas du får det underbart :-)
Jag hade det själv så bra på Cypern, så helst hade jag stannat minst en vecka till!

//Camilla

Magnus sa...

Ja, det är verkligen underbart här och vi har tur med vädret också, soligt och varmt.