söndag 1 maj 2011

Helgen som gick....

Över deklarationsblanketterna (sista minuten-deklarationer har blivit något av en tradition i vår familj) så här på söndagskvällen summerar jag helgen och är nöjd. Visst, det blev ett par träningspass mindre än jag tänkt mig, men i gengäld har jag umgåtts med vänner och familjen. Ätit gott och myst med min dotter. Ibland är ju det minst lika viktigt som att träna.

Men imorse blev det i allafall en cykeltur, knappt 8 mil utåt Ekerö med trevligt sällskap. Det kändes bra, det var ett relativt lätt pass - även om vi hade ganska mycket motvind.

Apropå cykelturer har jag på senare tid lagt märke till att cyklister inte längre hälsar lika ofta på varandra när de möts. Det tycker jag är tråkigt. Jag hoppas att det inte blir så som bland löpare som inte alls hälsar när de möts. Jag tycker att en nick, en blick eller ett kort hej är en enkel sak som gör träningsrundan mycket trevligare.

Inga kommentarer: