tisdag 24 maj 2011

Jobbhelg

Som sagt var det jobb i Göteborg som gällde i helgen, men även löpning. Innan jag åkte fick jag överta en startplats från en av mina kunder. Jag tog den "ifall att", tänkte att det kunde vara en trevlig träningsrunda efter jobbet. Sagt och gjort. Tjugo minuter innan startskottet gick promenerade jag ut från mässan med ambitionen att springa lugnt och avslappnat. Någon bra tid räknade jag inte med efter de långa arbetspassen på mässan. Så döm min förvåning när klockan visade 45 minuter vid 10 kilometer - jag som inte ens tog i! Och då började hornen växa ut i pannan. Kanske skulle jag försöka trycka på lite i alla fall...? Inte för att jag hade mycket för det: Göteborgsvarvet har växt, nästan 44 000 personer startade och det var väldigt trångt under långa sträckor. Särskilt de sista fyra-fem kilometerna när jag försökte lägga i en högre växel. Men jag gick i mål på höga 1.35 och det är jag väldigt nöjd med.
,
Efter loppet åt jag middag hemma hos en kollega och hennes man som jobbar hos Merida, en av mina sponsorer. God mat och god dryck - och på det en god natts sömn hos dem. För klockan åtta på söndagsmorgonen stod det MTB-cykling på schemat. Prick åtta gav vi oss iväg. Och exakt fem minuter senare var mina ben fulla av mjölksyra! Jag hade ingen kraft i benen och varje backe var en plåga. Så det blev en riktigt jobbig cykelrunda. Men jag genomförde den - ibland är det mer än tillräckligt.

2 kommentarer:

Alexander sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Alexander sa...

Grattis till en bra prestation utan att du behövde förta dig. Ska du springa maran på söndag?