torsdag 5 maj 2011

Koffeinfantast

Med jämna mellanrum försöker jag lägga av med att dricka kaffe - eller åtminstone dra ner på mängden. Men saken är den att jag inte kan - det är alldeles för gott med kaffe! Däremot har jag funderat över hur mycket pengar jag lägger på "take away-kaffe". Jag börjar ofta morgonen med ett kaffeköp på väg till kontoret, första kundmötet osv. Men nu är det slut med det, för i helgen köpte vi en Nespresso-maskin. Så nu kommer jag alltså att tjäna pengar - eller lurar jag bara mig själv med snedvriden shoppinglogik....?


4 kommentarer:

Träningsglädje sa...

tjäna pengar-logiken på utgifter man drar ner på är numer vedertagen - hörde det användas på P1. äntligen!

Micke Svensson sa...

Ni kommer att älska er nya nespressomaskin! Välkommen till gänget! :-)

Miss Agda sa...

Ni kommer inte att ångra er! Den bästa apparaten vi investerat i, mm så gott! Och det är klart man tjänar pengar iochmed en sån investering :-)

Magnus sa...

Träningsglädje - Jag tror 100% på "tjäna pengar logiken", det känns så bra att kunna motivera köpen på det sättet ;)

Micke - Tack ska du ha, vi kanske ska ha kaffedejts kvällar, var och en tar med sin maskin så ser vi vem som gör godast kaffe ;)