onsdag 14 april 2010

Cykeln redo!

Att ha en bra sittställning på cykeln är väldigt viktigt, särskilt om Du ska cykla lite längre sträckor då det kan bli väldigt påfrestande om Du har en felinställd cykel. Idag fick jag möjlighet att göra alla inställningar på nya hojen med hjälp av Martin på Cykloteket. Där finns ett system, framtaget av Specialized Bicycle Components, en s.k. Bikefit, där inställningarna utgår från de måttangivelser man får efter mätningar av kroppens rörlighet, längdskillnader i ben osv. Jag åkte till Cykloteket i morse i tron att det skulle ta en halv timme, timme. Naivt, det erkänner jag, eftersom Martin sagt att det hela skulle ta bort emot två timmar, vilket han hade helt rätt i. Alla tester och alla inställningar tog lite drygt två timmar. Men det var fantastiskt bra hjälp och servicen kanon. Jag kan absolut rekommendera Er som behöver hjälp att kontakta Cykloteket. Så nu har jag en perfekt, aggressivt inställd tempocykel - nu gäller det bara att få ut den på vägarna!

Inga kommentarer: