torsdag 15 april 2010

Vulkanutbrott

Som vanligt ville dottern cykla en stund på torget efter dagishämtningen idag (E är snart 3 år och har en Specialized-cykel utan trampor - en s.k. springcykel - som hon far fram på i full fart så fort hon får möjlighet). På torget träffade jag D och snackade en stund. Nämnde i förbifarten att jag skulle flyga till Visby iimorgon bitti för några kundmöten. D svarade något i stil med att "vi får väl se, de stänger ju luftrummet klockan sex i kväll". Jag skrattade och trodde helt klart att han skämtade, särskilt när han sa att "det har ju varit vulkanutbrott på Island".... Jag skrattade ännu mer, för hur skulle ett vulkanutbrott på Island påverka det svenska luftfrummet....? Men eftersom D insisterade kollade jag datorn så fort jag kom hem och mycket riktigt... Någon flygtur till Gotland blir det inte imorgon. Fascinerande - och ganska nyttigt - att inse hur sårbara vi människor är mitt i all teknik.

Inga kommentarer: