lördag 10 april 2010

Pricksäkert

Idag har jag jobbat på ett kundevent hela dagen, ett årligt återkommande event som alltid avslutas med fest och någon typ av tävling. Tävlingarna har genom varit av de konstigaste slag och deltagarna får aldrig veta något i förväg. Tidigare år har det t.ex. varit allt ifrån pilkastning, gokart och radiostyrda bilar till poker och boxning (Wii). I år var det pistolskytte på The Target som gällde. Jag blev eld och lågor! Pistolskytte är något jag - och många andra i dagens gäng - velat göra väldigt länge.

Vi fick skjuta sex olika vapen med olika kaliber. Och även om jag har hanterat vapen förut (militärtjänst osv.) måste jag erkänna att det var lite nervöst och småläskigt att hantera de grövsta vapnen av kaliber.45 och .44 Magnum. Och även om det inte direkt handlar om träning, kräver pistolskytte aboslut fokusering och att hålla sig lugn. De som driver The Target talade också om att de aboslut behöver mer fysisk träning och att pulsklockor är ett bra hjälpmedel för att kunna hålla koll på puls, fokus och lugnet. Jag kan dock inte påstå att min egen puls var under kontroll under skyttet. Adrenalinpåslaget var maxat och pulsen hög. Kort sagt, jag var som ett barn på nytt - och kom hem med ett brett leende....!

Inga kommentarer: