lördag 28 maj 2011

Workout Åre



Jag är i Åre för att föreläsa och hålla en löpklass under Workout Åre. Som vanligt på dessa träningsevent finns det mycket energi i luften: alla är glada och träningsivriga. När jag tillfrågades om att delta blev jag väldigt smickrad. Det har alltid varit lite av en dröm att få presentera en klass på något av de större eventen. Och nu har jag gjort just det. Imorse hade jag min löpklass. Det gick väldigt bra tyckte jag och efteråt lät flera deltagare mig veta att de gillade den. Så det är en riktig egotripp att vara här. Dessutom bor jag på Holiday Club där jag kan använda badet hur mycket jag vill, jag får sova och jag behöver inte tänka på något annat än mig själv och de uppdrag jag har. Jag träffar många kollegor, både gamla och nya bekanta. Dessutom har jag fått en så stor komplimang att jag nästan trillade av stolen. Igår intervjuades jag nämligen av mina stora förebilder inom träningsvärlden. Anledningen till att hon ville träffa mig var för att hon tycker jag tilhör Svergies tio bästa tränare! Jag blev otroligt smickrad och rodnade ordentligt. Själv har jag svårt att se mig där, men jag tar väldigt ödmjukt åt mig av det hon sa.

Nu när jag är här och har det så bra tänker jag ändå på min familj där hemma. De har fått stå ut med en hel del den här månaden. Jag har jobbat väldigt mycket och det har varit många resor. Min fru har fått dra ett stort lass när det gäller hem och dotter. Som tur är ser jag slutet på den intensiva jobb- och reseperioden närma sig. På tisdag eftermiddag börjar en nästan veckolång ledighet. Och det behövs verkligen.

3 kommentarer:

Ella sa...

Vi är nog många som skriver under på det där om "topp 10 tränare", Magnus! :)

Annie sa...

Hej, Jag var med på ditt löppass och kan bara hålla med om att det var mycket givande och du presenterade och genomförde passet ypperligt, föredömligt bra!! Jag är mycket nöjd! Det har gett mig mycket inspiration till fortsatt löpning och jag pratar hål i huvudet på nära och kära om zoner, puls och mjölksyra ;D

Tack, och fortsatt Lycka..

Magnus sa...

Tack så mycket båda två. Annie, kul att du fortsatt att spring och att du tagit det med dig till nära och kära ;)