fredag 24 december 2010

God Jul


Hoppas att ni alla får en fantastiskt skön jul och att Ni hinner ta det lite lugnt. Så här i juletider kan man ju fundera över hur vi människor är funtade. Inför högtider stressar vi som galningar för att hinna med allt - för att sedan kunna ta det lugnt. Ofta innebär detta att vi inte orkar göra någonting när ledigheten väl kommer, inte ens ha trevligt. Jag är ingen stor fan av högtider så som julen och frågan jag ställer mig är om det inte är bättre att sänka kraven på vad som "måste" finnas/göras på. Måste det finnas fem sorters sill (självklart hemmagjord) på julbordet? Spelar det någon roll om hemmet inte är skinande rent på julafton? Jag tror att vi skulle må mycket bättre om vi höll ett lugnare och jämnare tempo under en längre tid istället för att få höga stresstoppar. Men det är lättare sagt än gjort. Jag är definitivt inte bättre än andra, även jag stressar för mycket inför julen trots att jag inte har särskilt många "måsten".

Med det sagt hoppas jag att ni alla får en lugn och skön helg där ni kan göra precis det just ni vill, om det så är att träna eller ligga i soffan och äta choklad. Unna er extra gott att äta och dricka, men glöm inte bort morgondagen. Ta gärna en promenad för att få in lite frisk luft och solljus i kroppen. Samtidigt kommer ni att känna och må bättre av det.

1 kommentar:

Unknown sa...

Nicely written! Looking forward to working with you soon!
Rubin