onsdag 30 mars 2011

Nervös direktsändning...

Idag var det premiär: första gången live i en TV-soffa! Jag medverkade som löpcoach och PT i SVT:s Gomorron Sverige. På väg till TV-huset var jag ordentligt nervös. Visst har jag varit med i TV, men då har det bandats med möjlighet att klippa och ta om. Här skulle det vara LIVE: det jag säger där och då är det som gäller. Tack och lov fick jag lite coaching av min vän Markus som är PR-konsult - det var guld värt när jag väl satt i soffan.

På väg in i studion mötte jag Moa Herngren som också skulle vara gäst i inslaget. Tur det, för TV-huset är en labyrint och jag hade antagligen inte hittat rätt utan henne. Sen var det dags för smink och en kaffe innan det var vår tur.






Jag är nöjd med min insats. Visst finns det kunder gjort annorlunda, men så är det ju alltid. Idag klappar jag mig själv på axeln, en annan dag får jag analysera insatsen tillsammans med min PR-rådgivare för att utvecklas och göra det ännu bättre nästa gång.

4 kommentarer:

Anna (Orka mera) sa...

Det gick väl jättebra!! Lycka till i Paris nästa vecka!

Linn sa...

Grattis till en lyckad direktsändningsdebut!
Du är strukturerad och inspirerande att lyssna på både på dina föreläsningar och i tv:n!

Magnus sa...

Tack så mycket bägge två. Hoppas ni har hunnit återhämtat er från Portugal. Hoppas vi ses på några lopp under året. Kommer ni till GBG-varvet?

Miss Agda sa...

Det såg ju ut som om du aldrig hade gjort nåt annat än pratat i TV!