fredag 1 april 2011

Hemma igen!

Nu är jag åter hemma och det med blandade känslor. Visst är det skönt att komma hem till familjen (även om de var i Portugal min sista vecka. Så roligt att få visa dem allt och att de förstod varför jag gillar detta så mycket. Dessutom var dottern ett charmtroll hela veckan - även om om var lite blyg i början), lite rutiner, min egen säng osv. Samtidigt var veckorna i Portugal fantastiska. Sol och värme. Mycket bra träning med träningskompisar som peppade mig att göra det där lilla extra - ibland kanske lite för mycket. I slutet på förra körde jag ett - vad som var tänkt att bli ett lugnt - långpass eftersom jag var lite sliten av många dagars träning utan vila. Men det blev allt annat än lugnt. Blev så otroligt peppad av av alla andra och stämningen att jag sprang fortare än jag tänkt. Dessutom på en bana som var mer kuperad än Lidingöloppet. Och efter sött kommer salt. Efter passet fick jag frossa, antagligen på grund av saltbrist etc. Så det blev ett par dagars vila. Faktiskt ganska skönt. Och nu så här en vecka senare känner jag mig starkare än på länge. Dessutom har jag haft en heldag med ensam med dottern eftersom dagis varit stängt för planering, en dag som avslutades med "fredagsmys" framför TV:n. Det var alltför länge sedan vi hade det, hon och jag. Att vara med henne ger så mycket glädje och jag har lovat mig själv att bli bättre på det.

Under mina två veckor i Portugal hann jag även prova min linjecykel. Den kändes väldigt ra och svarade redan från första rundan. Det är inte ofta jag hittar en cykel som känns perfekt från början, men det gör den här. Dessutom hann jag få lite coaching när det gäller min egen löpteknik. För hur duktig man själv än är på något, är det svårt att själv se vad man kan förbättra. Därför gillar jag att ta hjälp av andra tränare med jämna mellanrum. Dessutom får jag egen utveckling som coach då jag känner av hur andra arbetar och bemöter mig som "kund".





3 kommentarer:

Frida Börjesson sa...

Ja visst var Portugal fint! Men Sverige är ju inte fel det heller denna årstid, jag njöt av kvällsljus och rosa solnedgång över brunnsviken idag (i sthlm för jobb) när jag kickade igång 4veckorsprogrammet med ett lugnt långpass idag, härligt! Höll nere pulsen till 72% och det är fantastiskt att det blir så lätt när man vågar springa långsamt.

Jag har massa inspiration efter Portugal och du har en stor del i den, tack!

Vi hörs, stort lycka till i Paris!

//Frida

Magnus sa...

Tack så mycket Frida. Våga springa lugnt så ska du se att farten kommer.

//Magnus

Luleå Midnight Swim sa...

Hej!

Du som söker utmaningar, detta är verkligen något för dig!
Luleå Midnight Swim är 2011 stora nykomling inom Open Water tävlingar. En unik tävling där du som simmare kan välja att under fredagen simma 1500 m eller under lördagen simma 3000 m. Båda loppen är Midnattslopp vilket innebär att du simmar från en dag till den andra, med start tid 23.45. Gå gärna in och läs mer på vår hemsida : www.luleamidnightswim.com