fredag 22 april 2011

Äntligen Öland

Jag är tillbaka på världens bästa ö - i solsken dessutom! Än så länge håller jag löftet: inget jobb på huset. Det är en utmaning att inte låta sig stressas av allt som måste göras, som jag skulle vilja göra, och bara ta det lugnt. Men lite jobb blir det. Håller bland annat på att skriva träningsprogram för en ny träningssajt som snart ska lanseras. Jag ska också svara på träningsrelaterade frågor. Mer om allt detta senare.

Och tränar gör jag. Hittills har det blivit två - eller tre, beroende på hur man ser på saken - löprundor. Igår blev det först "Lilla rundan" (ca 4,6 km) med familjen. När de vek av mot stugan fortsatte jag med "Stora rundan" (ca 10 km). Och i morse sprang vi ca 7 km tillsammans innan frukost. Så ja, jag är nöjd med vår nya löparvagn - och att min fru också börjat gilla att springa - för det är mysigt att kunna vara ute hela familjen. Dessutom är de passen perfekta återhämtningspass för mig eftersom de går i långsammare takt än jag vanligtvis springer i.

Inga kommentarer: