söndag 10 april 2011

Hälsningar från Paris

Jag befinner mig just nu i ett soligt och varmt Paris. Jag och familjen kom hit i fredags. Vi har haft några fantastiska dagar och idag var det dags för anledningen till att jag är här, Paris Marathon. Det var varmt redan vid starten på morgonen och inte blev det svalare senare. Det var en väldigt trevlig bana och loppet var bra organiserat, men jag saknade sportdryck på vätskestationerna. Jag har lite svårt att äta när jag springer och de hade endast sportdryck på en station efter cirka 33 kilometer. Lyckades dock få i mig lite energi i form av russin. Även om jag inte riktigtt nådde mina tidsmål är jag ändå nöjd. Jag höll allt enligt planen fram till cirka 30 kilometer då benen stumnade. Och visst skulle kunna diskutera olika orsaker till varför det blev så, men det tänker jag inte. Jag bara konstaterar att jag behöver mer långdistansträning. Det är inte helt lätt att ändra om kortdistansegenskaper till långdistans och jag har en del kvar att göra. Idag fick jag ett bra kvitto på var jag står just nu och vad jag behöver göra framöver. Dessutom hade jag en underbar dag med familjen igår. Vi strosade genom stan och tittade på alla möjliga sevärdheter, fikade och åt god mat. Dagen avslutades med en fantastisk middag på tu man hand med frun medan goda vänner tog hand om dottern. Vi åt en trerätters med väldigt bra mat och goda drycker. Jag åt och drack det mesta, men var så klart tvungen att tänka lite på vad jag stoppade i mig. Idag blir det ny middag i vänners sällskap och då tänker jag ha en mat- och dryckesorgie i stora mått. .

Inga kommentarer: