onsdag 20 april 2011

Vagn eller cykel?

Inför min föräldraledighet för några år sedan köpte vi en löparvagn som användes flitigt. Men när jag började jobba använde vi vagnen alltmer sällan. Så när dottern var drygt två år sålde vi den eftersom vi inte trodde att vi skulle använda den mer. Trodde vi, alltså. För under årets resa till Portugal insåg vi att vi kanske var lite för snabba där. Med en fru som nu börjar hitta lusten att springa och en lånad vagn (grannarnas) som påminde oss om hur bra det är, insåg vi plötsligt behovet. Så vi köpte en ny häromdagen. En likadan som nu packas ner inför påskhelgen på landet.

Funderar också på att ta med mig cykeln. Och samtidigt är ju målet att ta det lugnt. Sova. Ha kvalitetstid med familjen. Hur mycket hinner man egentligen med på fyra dagar? För det finns ju en risk för att prylarna som följer med utan att användas blir ett stressmoment och ett dåligt samvete. Äsch, jag kanske skulle göra som min fru föreslår: strunta i cykeln, satsa på löpning den här helgen och fokusera helhjärtat på cykeln nästa helg istället. Man behöver ju inte göra allting alltid.
.

Inga kommentarer: