söndag 28 augusti 2011

Med blicken framåt


Vilken start det har varit efter semestern! Jag som trodde att det skulle bli en lugn början, men istället blev full fart från dag ett. Fantastiskt roligt! Och snart står jag inför nya utmaningar. I morgon släpper jag nämligen min livlina. Jag jobbar min sista dag på jobbet jag haft vid sidan av mitt eget företag inom träning och hälsa. Så nu är det tänkt att jag ska stå helt på egna ben. Väldigt skönt, men samtidigt lite skrämmande.

Tävlingsmässigt är säsongen i stort sett slut för min del. Känner jag mig i form kommer jag springa Lidingöloppet, om inte struntar jag i det. Just nu försöker jag planera nästa års tävlingar. Vilka ska jag köra och vilka jag får avstå. Jag vill göra två ironmandistanser på triathlon och gärna ett eller två marathon. Dessutom kommer jag troligen springa Gore-Tex Transalpine tillsammans med Emelie. Så det finns mycket spännande saker att se fram emot.

En annan utmaning som rycker närmare är löpningen på Sörmlandsleden. Fredagen den 9 september vid lunch börjar resan. Under helgen ska jag - och de som vill följa med - ta oss springandes till Björkvik, byn i Sörmland där jag växte upp. Det kommer bli runt 17 mil löpning utslaget på tre dagar. På nätterna sover vi i vindskydd med elden tänd. När vi når målet så väntar dusch och färdiglagad mat. Är du sugen på att göra mig sällskap? Hör av dig!

1 kommentar:

Ingmarie sa...

Åker på löparresa till Bad Gastein dagen efter annars hade jag GÄRNA hakat på!
Förhoppningsvis blir det fler tillfällen. :-)jag bor ju dessutom bara ett stenkast från starten.