måndag 24 maj 2010

Ja, men hur gick det då.....?

Så har jag alltså sprungit mitt första varv runt Göteborg och jag måste säga att det var ett av de trevligaste loppen jag har sprungit. Om det var för att det ÄR så trevligt eller om det var för att jag inte sprang för att prestera - utan bara för att njuta - är svårt att säga. Klart är att jag gjorde just det: jag njöt mig runt varvet på 1 timme och 45 minuter med en snittpuls på 78%. Jag har alltså mycket kvar att ge och det känns skönt att veta.

Det som var tråkigt var att så många for illa av värmen, hade vätskebrist med mera. Jag har aldrig varit med om dess like. Jag tror generellt att de flesta har dålig koll på det här med vätska och salter. Det är otroligt viktigt att dricka när det är varmt ute - och det måste man börja med INNAN man känner sig törstig. Men det går inte bara att dricka massor av vatten - man behöver få i sig salter oxå. För om vi bara dricker vatten blir natriumnivåerna i kroppen för låga, dvs. vi kan inte lagra någon vätska. Och det kan bli väldigt farligt.

Inga kommentarer: