fredag 7 maj 2010

Ny väg mot målet!

När man reser träffar man ofta människor som gör intryck på en. Kanske gäller det träningsresor mer än vanliga semesterresor, eftersom man tränar och umgås väldigt intensivt på såna resor. Under mina veckor i Portugal har jag träffat många som gjort starka intryck på mig. En av dem är Michael Södermalm, mental tränare, coach och föreläsare. Vilken otrolig inspiratör!

Michael har bland annat genomfört en Ironman... Så vi pratade bland annat om mina mål och hur jag ska nå dem. Michael tyckte till exempel att jag borde göra en fulldistans triathlon redan i år, inte vänta till nästa sommar som jag tänkt. Anledningen till att jag inte velat köra en fullängdstävling redan nu är att jag vill göra min första järmansdistans under 11 timmar, något som inte är realistiskt i år. Men efter mina samtal med Michael hade jag inte längre något bra svar på varför premiären inte skulle kunna ske redan i år - utan mental tidsbegränsning. Så nu är jag anmäld till Kalmar Triathlon den 31 juli. Målsättningen är att genomföra tävlingen - även om det tar mer än 11 timmar - för att få en referens till senare tävlingar. Jag hoppas att jag hinner komma i form tills dess.

Ps. Tack Michael för stöd och coaching! Och till Er andra: Får Ni någon gång möjlighet att lyssna på Michael så ta den - han är fantastisk!

Inga kommentarer: