fredag 1 oktober 2010

En vecka i full fart...


Det har varit full fart den här veckan. I måndags var det dags för mig och Susanne att genomföra vår första gemensamma föreläsning som vi har jobbat med en tid. Det var cirka 40 personer som hade tagit sig till Hudotekets lokaler i Jönköping för att lyssna på oss. Susanne började att berätta om sin väg från inaktiv och överviktig tonåring till den löpare hon är idag. Sedan tog jag över och talade om mina tankar när det gäller träning, dessa ska jag gå igenom i ett eget inlägg. Jag pratade om hur kroppen fungerar med hjärtat och syreförsörjningen i centrum. Det blev ett lyckat och väldigt roligt event som var uppskattat av de som var där och lyssnade. Jag tyckta det var intressant att höra Susannes historia, för även om jag har tränat henne ett tag nu så var det en del saker jag inte hade en aning om. Förhoppningsvis kommer vi att få fler tillfällen att föreläsa tillsammans. Jag gillar verkligen att föreläsa, många tycker att det är jobbigt att ställa sig framför en publik, men för mig är det en väldigt skön känsla att göra det.


Efter måndagen har veckan gått i ett. Träning en har varit ganska lugn, jag har mest försökt vila och återhämta mig efter Lidingöloppet men på jobbet har det varit väldigt mycket att göra.

2 kommentarer:

Julia sa...

Hej! Kul att du tittade in hos mig. Har du några andra tips på vad som kan vara bra för mig? Jag kör stretching av sätet, tränar bålstabilitet och promenader på ojämnt underlag som läkaren rekommenderade. Jag är inte kinkig, men den här behandlingen.. aj. Jag hoppas att du har rätt i att det kommer gå över fort! Kul att se att det går så bra för dig! Ha det bra!

Magnus sa...

Hejsan Julia,

Maila mig gärna så ska jag komma med lite konkreta råd och tips.