söndag 27 november 2011

Ny utmaning...



Att utmana sig själv genom att prova nya träningsformer är väldigt roligt. Genom att göra det utvecklas jag både som atlet och tränare: Som atlet eftersom jag får arbeta med kroppen på nya sätt och med nya muskler och som tränare får jag förståelse för andra träningsformer och idéer till nya övningar att använda till mina kunder.

Idag var det dags för en ny utmaning - Poledance! Petra Larsson som äger Dancing Queen, hade är en gammal kollega till mig och för några veckor sedan bestmde vi att jag och resten av UCSP-gänget skulle få prova en klass. Petra tog Poledance till Sverige som träningsform och hon både startade och driver SM i Poledancing. Under en timme blev det både hård träning och väldigt mycket skratt. Jag ger all min respekt till de som tränar Poledance. Det var både väldigt jobbigt - från och till gjorde det rätt ont - och kräver hög kroppskontroll och rörlighet. Och att göra alla dessa övningar och samtidigt försöka vara sensuell och sexig är för mig ofattbart. Med det sagt tror jag ni förstår att jag kanske inte var den sexigaste som dansat runt en stång. Och nej, jag funderar inte på att byta yrke.


Tack Petra för att du gjorde detta för oss och tack gänget på UCSP som alltid är villiga att testa nya saker.




1 kommentar:

Suzan sa...

Har också dansat för Petra på DQ! Kul!