onsdag 2 november 2011

Nytt koncept från Asics


Idag var jag med och lanserade Asics nya skokoncept, en linje som fått namnet "33". Tanken är att de ska vara både lätta och ha bra dämpning. En lättviktsko för många, helt enkelt. I samband med lanseringen på Runner's Store fick alla inbjudna var sitt par skor och en kortare löprunda med mig som ledare för att pröva dem. Själv är jag
van vid att springa med ganska lätta och tunna skor eftersom jag gillar att ha en bra markkänsla när jag springer. Och ju tunnare och lättare skor du har, desto mindre stöd och dämpning ger de generellt. Men den nya skon från Asics lyckas med att ge båda delarna. Visst, de kommer inte ersätta de allra lättaste skorna som de mest drivna löparna använder. Men för motionslöparen som söker känslan utan att gå miste om dämpningen är de perfekta. En skön sko, helt enkelt. Jag ser fram mot att testa dem vidare.

4 kommentarer:

Millis sa...

Hhmm, den låter ju intressant, kanske något för mig att testa :-) Tror jag "behöver" ett par nya skor igen, haha

Anna sa...

Hm... såg lite tung ut faktiskt.. men kanske värd att prova om inte så för innebruk :-)

Anna (Orka mera) sa...

Ahhh, jag har spanat på den där. Är faktiskt riktigt sugen. Och nu när jag kan springa 12 minuter utan protest från knät borde jag nästan vara värd ett par... :)

Magnus sa...

Millis - Behöver man inte alltid "ett par" skor till :), tror aldrig jag får nog av dem.

Anna - Allt är ju relativt som jag skrev så är de tänkta som lättare skor för motionären. Dvs de är lättare än normaldämpade skor (men har lika bra dämpning) . Men jämför man med lättviktsskor så är de tungre.

Anna - Det tycker jag absolut att du är.