torsdag 18 mars 2010

Beslutet

Nu är beslutet fattat. Idag tackade jag ja till erbjudandet (se tidigare inlägg) och lägger nu om all min träning mot målet: Att kvala in och genomföra Hawaii Ironman 2014 (för att få tävla i Ironman på Hawwaii krävs att man kvalar in genom någon av de tävlingar som genomförs i t.ex. Tyskland, Österrike eller Schweiz. I Sverige är det bara i Kalmar det finns triathlontävling med Ironman-distans). Om fyra år. Det känns som det är långt fram i tiden, men för att lyckas med en så'n här satning krävs ju många års framförhållning och förberedelser. Men hur 17 lyckas man bibehålla fokus när målet ligger så långt bort? Jag tror att det handlar om att också sätta upp mål längs vägen så att slutmålet inte blir allt: vägen dit är ju minst lika viktig. Om jag kommer jag att lyckas?? Det kan bara tiden utvisa, men jag har verkligen fått något rejält att arbeta med.

Ps. Mer info om Triatlon finns på Svenska Triathlonförbundets webbsida

1 kommentar:

Anonym sa...

Du har nära till en riktigt bra träningsmiljö Magnus. Simgänget välkomnar dig tillbaka.