torsdag 25 mars 2010

Triathlon - en sport för livskrisande män mellan 30-40 år?


Häromdagen frågade min fru mig - med glimten i ögat - om mitt Hawaii-beslut (se tidigare inlägg) hade något med min ålder att göra. I en artikel i Aftonbladet omnämdes nämligen extremsport - och framförallt triathlon - som livkrisande män i 30-40-års ålderns nya sätt att hitta meningen med livet. Tja, varför skulle inte träning kunna vara ett substitut för yngre fruar och snyggare bilar? Om det är livskris som ligger bakom mitt beslut låter jag dock vara osagt....

En annan sak. I artikeln nämndes att komikern Eddie Izzard (en personlig favorit) tillhörde den här kategorin av män (48 år) och att han förra året avverkade 48 maratonsträckor på 51 dagar. Frugan ifrågasatte det hela och undrade om det överhuvudtaget var möjligt. Jo då. Så länge tempot är lågt (kanske har karln t.om. promenerat vissa bitar) är det fullt möjligt.

Inga kommentarer: