onsdag 10 mars 2010

Inspiration

Under min vecka i Portugal träffade jag Pasi Salonen, en väldigt duktig triatlet som efter några års frånvaro nu återupptagit sin triatlonkarriär och satsar på att bli Sveriges bästa i sin åldersgrupp (eller, som han skriver på sin webbsida, att bli "Sveriges mest vältränade 45-åring"). Pasi gjorde starkt intryck på mig, både som person och som föreläsare. Han är en väldigt ödmjuk och inspirerande kille som fick mig att fundera på att själv börja tävla igen, på motionsnivå (det är fyra år sedan jag senast tävlade...) Så om Ni någon gång har möjlighet att lyssna på Pasi tycker jag Ni ska ta chansen.
.

Ps. Och ja, jag har bestämt mig för att återuppta mitt triatlontävlande. Det känns bra - och riktigt, riktigt roligt.

Bilden lånad från Pasi Salonens webbsida.

Inga kommentarer: