lördag 5 juni 2010

Stockholm marathon 2010

Okej, då var maran avklarad. Trots alla problem jag haft med uppladdningen (skadekänningar i hälsenan, dålig träning på grund av det m.m.) så gick det bra. Tog mig runt på 3.46. Ingen topptid, men jag är ändå nöjd. Konditionsmässigt hade jag inga problem, hjärtat jobbade inte alls hårt. Snittade på ca 75% av maxpuls, vilket ju är ganska lugn puls. Däremot tog benen slut, muskulärt. Framförallt baksidan av låren. Jag saknade helt klart fler långa löppass i uppladdningen. Så nu är det långt & långsamt och snabbt & kort som gäller. Men först blir det party (avskedsfest för ett par goda vänner som flyttar till Paris) och imorgon ska jag hålla en föreläsning med tillhörande träningspass för svenska kickbox-landslaget. Fest ett par timmar efter målgång och jobb en söndag kändes som en bra idé. Då. Just nu undrar jag mest hur 17 jag tänkte.....

Inga kommentarer: