onsdag 30 juni 2010

Undebar löpning

Igår hade jag bokat ett jobbmöte med Emelie Andersen och vi bestämde oss för att förena nytta med nöje och avhandla mötet under en löprunda. Emelie hade lovat att visa mig delar av Sörmlandsleden. Fantastiskt eftersom jag inte sprungit på leden sedan jag bodde i Sörmland för drygt elva år sedan. Dessutom springer jag mestadels vägar numera, främst på grund av att det är enkelt och lättillgängligt där jag bor. Men vilken upplevelse det var att komma ut i skogen igen! Men det blev ett litet äventyr: vi tog fel väg vid en korsning och kom ordentligt fel. På grund av tidsbrist valde vi att inte fortsätta den längre rundan utan ta oss ut till en större väg för att där kunna ta bussen hem. När vi kommer till busshållplatsen märker vi att det är sommartidtabell. Bussen går alltså bara en gång i timmen och vi hade just missat den. Så vi ringde taxi, men fick besked att det skulle dröja. I slutändan lyckades vi lifta till Huddinge där vi tog pendeltåget hem igen. Trots det blev det en skön runda med solig terränglöpning som slutade på dryga 21 kilometer.

Inga kommentarer: