söndag 6 juni 2010

Svenska kickboxlandslaget på Bosön

Jodå, jag kom upp och iväg till föreläsningen/träningspasset med svenska kickbox-landslaget i morse. Om än något trött och stel i benen.... Vi började med att prata om konditionsträning och hur man kan använda pulsklockan för att maximera träningseffekten. Sedan fick deltagarna pröva alla fem träningszonerna i praktiken och på så sätt kunna koppla en känsla till intensiteten. Att hitta den rätta känslan, dvs. en känsla som stämmer överens med den faktiska intensiteten, tar lång tid men man måste ju börja någonstans. Efter det avslutade vi med ett tufft 3-setspass anpassat för kampsport/kickboxning. Passet var upplagt på tre olika stationer med två olika övningar på varje som varvades under 5 minuter utan vila. Efter en minus vila bytte deltagarna station. Totalt körde deltagarna 18 minuters träning (efter uppvärmning). Tror alla fick sig en ordentlig genomkörare av det passet. Alla utom jag som ägnade mig mest åt att skrika och peppa de andra.

3 kommentarer:

DrAnnika sa...

har hittat hit via Kottar, kost och träning och GILLAR det jag läser!

Jag har en mycket lång och brokig viktminskningsbana och nu även början på en träningskarriär som jag hoppas kommer att bli livslång. Jag är dock i behov av en bra kost/träningscoach och tänkte höra hur man kommer i kontakt med dig?

Jag bor och studerar i England, så det skulle främst vara på distans!

HÄlsningar
DrAnnika

Magnus sa...

Kul att Du gillar bloggen! Skicka ett mail på magnus@hagstroem.se så ser vi vad vi kan hitta på för något.

Magnus sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.