måndag 5 september 2011

Tävling jag är sugen på.

Photo: Peder Sundstroem

Idag har 200 personer tagit sig från ö till ö i Stockholms skärgård. Totalt avverkade de 64 kilometer varav tio simmades, resten sprangs. På startlinjen idag stod flera vänner till mig och jag vet att de alla presterade fantastiskt bra, trots att förhållandena inte var de bästa. På sina ställen blåste det visst 10 sekundmeter. Med andra ord väldigt svårsimmat. Lite galet kanske, men jag måste säga att jag känner mig lite sugen. Vore det inte för att jag planerar att springa Gore-Tex Transalpine nästa år så hade det nog blivit "Ö till Ö".

Annars pågår förberedelserna inför helgens äventyr. Fredag lunch möter jag Emelie för att sedan börja färden ner till Björkvik utanför Nyköping. På söndag eftermiddag hoppas jag maten är serverad av världens bästa support - för jag gissar att vi lär vara hungriga då!

Inga kommentarer: