måndag 7 februari 2011

Efter nöje kommer plåga

Helgen gick i kalasens tecken. Dottern var bjuden på tre kalas varav ett även var vuxenkalas. Även om det var hektiskt var det just vad som behövdes efter fredagens begravning som tog på krafterna, rent fysiskt också. Jag var helt slut i kroppen, så jag valde bort träningen hela helgen.
Men efter en helg i sus och dus är det vardag igen. Idag blev det ca 15 kilometer strax under mitt tänkta marathontempo ute på vackra Djurgården. Det kändes förvånansvärt lätt, ett tecken på att helgens vila var ett klokt beslut.
Det bästa med dagens löpning var nog ändå att det var mer eller mindre barmark hela vägen. Vårkänslor! Dagen till ära hade jag mina nya DS Trainer från Asics. Årets modell har en ny hälkappa, en tvådelad. Mycket bättre, tycker jag. Den sitter bättre på foten än den tidigare modellen. Och jag gillar att det är färg på skon.
Efter löpningen var det dax att plågas: en ny behandlingsomgång av axeln. Den här gången som igelkott. Jag är van att få akupunktur, men så här många nålar på en så liten yta har jag aldrig haft tidigare. Tanken är att nålarna ska skapa en kraftig genomblödning i det skadade området för att på så sett skapa en ny läkprocess. Håll tummarna för att det ger effekt!

2 kommentarer:

John sa...

Jag håller tummarna samtidigt som jag är löjligt avundsjuk på dina nya dojjor! Jag har 2010 års modell och de har långt kvar att gå.

Det blir att vänta och dessutom så tror jag att det blir ett par Newtons där emellan :)

Magnus sa...

John - Jag hoppas också att axeln blir bra nu, det känns bättre efter behandlingen så vi kanske har träffat rätt.

Skorna är otroligt sköna, blir troligen de som får ta mig runt Paris Marathon ;). Jag har sneglat lite på Newtons, har dessvärre inte haft möjligheten att testa dem själv. Hör av dig och säg vad du tycker om dem om du provar dem.