torsdag 3 februari 2011

Hur lever jag mitt liv?

Då och då händer det saker som får mig att fundera på livet. För några veckor sedan hände en sådan sak. En god vän dog, han var i min ålder och det fick mig att fundera på hur jag lever mitt liv och vad som är viktigt. Till exempel jobbar jag för mycket. Efter H:s bortgång bestämde jag mig för att göra allt för att få mer tid för familjen. Så just nu pågår en ganska stor förändringsprocess. Jag har bland annat sagt upp mig från Balance Training och ska istället börja jobba på UCSPC (Under Construction Sport Performance Center, vilket långt namn!). De jobbar på ett väldigt mål- och prestationsinriktat sätt, oavsett om målet är ett marathon eller viktnedgång. Det ska blir oerhört roligt och spännande och jag är övertygad om att jag kommer utvecklas mycket tillsammans med dem. Dessutom har jag fått nya coachingkunder och det ska bli spännande att följa dem mot deras mål.


Bild lånad från www.ucsp.se

För egen del har träningen gått trögt den här veckan, jag har inte riktigt kunnat fokusera. Jag tror att det till stor del beror på vi har både jobbiga och roliga saker framför oss i helgen. På fredag begravs min gode vän. Det kommer att bli en väldigt jobbig dag som jag verkligen inte ser fram emot. Dessutom ska jag jobba i helgen, min dotter är bjuden på tre olika kalas och däremellan har hon även sin dansträning. Fullt upp, alltså. Och även om det är jobbigt med dödsfall och att behöva ifrågasätta sitt beteende, vet jag att det är nyttigt att tvingas tänka till lite kring livet då och då. Särskilt om man som jag har en tendens att springa i 190 och sällan tar sig tid att stanna upp och fundera.

3 kommentarer:

Miss Agda sa...

Först och främst så beklagar jag i sorgen och skickar en värmande kram! Man ska verkligen inte ta saker för givet här i livet!

Och grattis till ditt nya jobb! Jag lyssnade på Frida O förra veckan och blev så imponerad av hennes holistiska synsätt på träning och hälsa och jag tänkte faktiskt på dig när hon pratade om hur det på hennes gym alltid kollas muskelbalans mm innan man gör ett program. Jag tänkte att du skulle passa så bra som en i hennes gäng, men hon hade alltså tänkt på det också- ROLIGT! Grattis en gång till!

Magnus sa...

Tack så mycket M.

Visst är det kul med det nya stället, har du varit där någon gång? Annars ska jag se till att du får komma och titta på det. Frida är otroligt inspirerande, ska bli väldigt kul att få jobba med henne och de andra i gänget.

Miss Agda sa...

Nej, har aldrig varit där och är såklart nyfiken :-)