tisdag 15 februari 2011

Våren som försvann

Bild lånad från www.imageshack.us

I måndags förra veckan, när jag kunde springa mina 15 kilometer på bar asfalt under fötterna och strålande sol ovanför, började jag se ett slut på denna oändliga vinter. Vårkänslor, faktiskt. Men känslorna försvann lika fort som de kom. För på torsdagen kom vintern tillbaka med besked. Och som Ni vet är jag inget stort fan av vintern: jag gillar sol, värme med bar mark under fötterna. Visst har vintern sin charm, den också. Löpning i strålande vintersol och gnistrande snö kan vara otroligt vackert, men just längtar jag till den 13 mars då jag återigen åker till Portugal för att jobba och träna i två veckor. Tänk att kunna springa i shorts igen!


Egen bild: Portugal hösten 2010

Men innan dess bär det av till Öland och vår stuga. Öland är ett riktigt paradis där jag alltid känner mig lugn och tillfreds. Jag tror att det är viktigt att ha sina andninghål där man kan hämta ny energi. Öland är definitivt ett sådant ställe för mig. Hittills har jag aldrig varit där på vintern, så det ska bli spännande att se hur det är.
.
Ps. I sommar ska vi försöka vara där så mycket det bara går, så jag är tillgänglig för alla som befinner sig på norra Öland och behöver hjälp med träningen. Det är bara att höra av sig!

Inga kommentarer: