fredag 30 juli 2010

Jo tack, löpningen går bra....

Jag har semester på landet, vilket innebär Böda på Öland, men ledig från träningen är jag inte. Det har blivit löpning de flesta dagarna, många av dem i trevligt sällskap. Vår första vecka här har vi nämligen haft besök mest hela tiden. Det har varit väldigt roligt att få visa vår lilla tillflyktsort för vänner och familj. Och som sagt, inte minst eftersom jag haft flera löparvänner att springa med. Igår blev det "stora" OCH "lilla" rundan med D, sammanlagt 14 km innan vi avslutade med att köpa frukostbröd på Kaffestugan. Och ikväll sprang vi tröskelintervaller ca 10 km till Horns udde, en av de vackraste platserna på jorden. Det finns ingen plats som gör mig så lugn som just Horns udde. Bara att sitta där och se solen gå ned bakom Blåjungfrun kan få mig att gråta av glädje. Ikväll inleddes grillkvällen på stenstranden med ett iskallt dopp för oss svettiga löpare, men desto godare smakade maten och den iskalla (folk-) ölen efteråt.

Imorgon blir det vila: Åker till Kalmar för att titta på - och heja fram - alla järnmän. För även om jag själv inte står på startlinjen kan jag ju insupa atmossfären.

Inga kommentarer: