onsdag 28 juli 2010

Tillbaka på ön

Nu är jag tillbaka på mitt kära Öland, tre och en halv vecka blir det denna gång. Jag tog Silverlinjens buss klockan tolv från Stockholm i tisdags och var framme klockan sju. Silverlinjen är fantastiska, de kör tre bussar varje dag med bara ett enda stopp mellan Stockholm och Kalmar för 300 kronor. Sen är det "mjölkbuss" på Öland med stopp där det finns passagerare som vill av.

I morse fick jag sällskap av svågern på en morgonlöpning, han spelar innebandy i sveriges högsta liga. Vi började lugnt. Jag tycker att det har känts trögt med löpningen de sista veckorna, men den här gången fick jag den där underbara känslan man kan få när allt känns rätt så vi tryckte på lite. Förhoppningsvis blir det en del tränande de närmsta veckorna och jag hoppas min löpning tar ett steg uppåt.

Inga kommentarer: