måndag 5 juli 2010

Löpning och sol...

Helgen har bestått av lite löpning och mycket sol. Äntligen! Jag är en riktig sommarmänniska, älskar solen och värmen, även fast träningen utomhus blir lite tyngre. Jobbade sista dagen i fredags, nu är det två veckor med lilltjejen på Öland som gäller. Men innan vi åkte fick vi en härlig helg hemma, med fullt ös. I lördags morse drog vi till Hellasgården för att bada med ett par kompisar. Konstaterade att om man är där tidigt kan man välja och vraka bland många bra platser.. Vi var där före kl. 9.30. D och jag stack ut på en löprunda, tio kilometer terräng, vid halvt tolv tiden och solen stod högt. Svettigt, men riktigt kul. Det var länge sen jag sprang i Hellas. Som belöning efter avslutad löpning blev det bad, lunch och sen ännu mera bad innan vi åkte hem vid 16-tiden.

Igår sprang jag tillsammans med Rubin McRae och hans Running Sweden Lidingögrupp. Tolv kilometer distanslöpning med fem kilometer fartökning i mitten stod på schemat. Benen var lite stumma efter lördagens löpning, men det släppte efter någon kilometer. Det var en skön och trevlig stämning i gruppen jag sprang med, så jag ska absolut försöka få fler tillfällen att springa med Rubin och hans gäng. Efter löpningen stod barnkalas på schemat och efter det var det fika med en dagiskompis till dottern/ett första samtal med dagiskompisens föräldrar som gällde. Jag har lovat hjälpa dem med att komma igång med träningen, så nu var det dags att dra upp riktlinjerna. Samtalet kändes bra och jag är övertygad att de kommer att lyckas. Sen var det bara att packa bilen och starta färden mot Stugan på Öland. Vi mer eller mindre sträckkörde de 50 milen och parkerade framför huset kl. 00.26. Packade in allt och sedan sov vi, helt slutkörda. Men från och med nu är det semester!!!!

Inga kommentarer: