lördag 31 juli 2010

Alla Kalmars järnmän

Idag var jag i Kalmar och tittade på alla tappra Järnmän som tävlade i Kalmar triathlon. Vädret var inte det bästa för simningen, ganska blåsigt och kallt i vattnet. Vi kan till Kalmar lagom för att se toppen växla från cykel till löpning. Jag blev lite överraskad att Ted Ås gjorde en så pass långsam växling som han gjorde, men samtidigt imponerad av hur snabbt David Näsvik var. Tack vare den tog David över ledningen behöll den in i mål. Grattis till SM-guldet! "debuterade två av mina vänner på "iron man-distansen i Kalmar. Och som de gjorde det! Båda två gjorde tävlingen på ca 10.15 timmar, mycket stark gjort. Jag pratade som snabbast med M när han gick ut på löpningens andra varv, då tyckte han att det gick otroligt tungt. Så att han trots det lyckades "vända sig själv" och göra den tiden han gjorde är imponerande.

Som vanligt var det härlig stämning kring tävlingen. Jag blev helt klart lite avundsjuk. Tävlingar är alltid inspirerande, så även om det var trist att inte vara med så sporrade det: nästa år, då jäklar....!

Ps. Imorgon tävlar Pasi i Iron-man UK för att - förhoppningsvis - få sin startplats till tävlingarna på Hawaii. Jag kommer att hålla tummarna.

Inga kommentarer: