söndag 1 augusti 2010

Cykeltur

Efter gårdagen i Kalmar där jag såg alla som tävlade var jag ordentligt sugen på lite cykel. Så jag tog den nya cykeln på en tur norröver nu ikväll.... Grankullavik, Byxelkrok... Njöt verkligen. Min cykling har mer eller mindre vart obefintlig de senaste tre åren så nu när jag börjat igen har det känts väldigt trögt. Men idag släppte det. Konditionsmässigt känner jag att jag ligger bra till och ikväll kände jag att de gamla cykelmusklerna är på väg tillbaka. Totalt körde jag fyra mil varav de första två och en halv milen var tuff tempokörning, sen tog jag det lite lugnare sista biten. Gick hur bra som helst. Och den nya cykeln är ju en dröm... !

Förutom en kort löptur med systersonen, blir det vila imorgon. Eller ja, hårt kroppsarbete vid huset: jag ska bygga en lekstuga till dottern. "Funktionell träning" på riktigt, alltså...!

Inga kommentarer: