lördag 25 juni 2011

Äntligen semester

Äntligen har jag semester! Jag inledde ledigheten i onsdags med att min fru och jag var på Grand Hotells Spa Raison d'être hela eftermiddagen. Otroligt lyxigt, särskilt som vi fick en Spa-svit alldeles för oss själva. Varvade ner snabbt och rejält och bara njöt. Sen packade vi bilen och åkte till landet som blir min fasta punkt under de kommande sju veckorna.

Jag började semester med att fira midsommar. Tanken var att vi skulle få en massa besök från släkt och vänner, men då vissa hade ryggskott och andra behövde jobba blev vi helt ensamma. Det resulterade i att vi gick över till vänner igår och fick en trevlig kväll med mycket musik och god mat.

Annars har midsommarhelgen inneburit lugn och ro och bara vara-tid. Har bland annat hunnit testa den första av mina två SUP-brädor som jag fick levererade förra helgen. Att SUP:a på Öland är helt klar annorlunda än i Stockholms innerstad. Vågorna är högre och det går faktiskt att surfa på vissa vågor, vilket är otroligt roligt. Det var länge sedan jag vågsurfade och jag blev sugen på att göra det igen.

Att vara på landet är väldigt skönt. Resan är lång, men den fyller sin funktion. När man väl är här finns inget annat att göra än att ta det lugnt. Det spelar ingen roll vad som händer i Stockholm, man kan inte göra något åt det i alla fall och det är väldigt avslappnande. Min plan med årets semester är självklart att umgås med familj och vänner och ta det lugnt, men även förbereda mig för den stora tävlingen i augusti. Och där har jag mycket att göra. På grund av allt för mycket jobb under våren ligger jag ca två månader efter med träningen. Det har inneburit att jag varit tvungen att sänka min ambitionsnivå inför tävlingen. Lite trist, men sånt händer. Det viktiga är ju att man själv inser det i tid och kan revidera målbilden så den är realistisk efter de förutsättningar som finns.

1 kommentar:

Träningsglädje sa...

ha en grym(t skön) semester magnus! lycka till i åre också! om du träffar på en kille som heter berne som ser ut ungefär som du, fast med halmstaddialekt, så ta rygg på honom uppför skutan. hörs och syns!