söndag 12 juni 2011

En toppen helg som avslutades med SUP

Helgen har varit väldigt social och rolig. Det började i fredags med att jag och E möte upp lite kompisar i området för lite lek. Det ena ledde till det andra och till slut satt vi vuxna och tog en kall dryck på uteserveringen medan barnen sprang runt och lekte. Detta var så trevligt så efter det gick vi till den lokala kinesrestaurangen och åt middag. När vi väl kom hem såg vi en film: De första tio minuterna var väldigt bra. Mer minns jag inte - för efter det sov jag!

I lördags fick vi långväga vänner på besök. Det var fem-sex år sedan vi sågs senast så det var en hel del att prata om. Efter en trevlig lunch hemma hos oss tog vi en långpromenad som slutade på en uteservering - med ytterligare ett par kalla som sällskap. Det var så roligt att träffas igen och jag hoppas vi kan se till så att det inte går lika lång tid till nästa gång vi ses. Kvällen avslutades med ett löppass. Det var väldigt skönt att bara springa ensam, med och för mig själv. Det har inte blivit så många sådana pass de sista månaderna. Oftast har jag sprungit med kunder och det blir inte samma sak. Då är jag ju där för kundens skull och fokuserar helt på honom/henne och inte på min egen träning.

Så i lördagskväll somnade jag med ett leende på läpparna, dels för att dagen varit bra, dels för att jag såg fram emot söndagsmorgonen. Då var det nämligen dags för lite SUP (Stand Up Paddle) tillsammans med James från Kajaktiv. Tanken var att jag skulle få lite utbildning så att jag själv ska kunna instruera i SUP-paddling. Vi startade runt åtta på söndagsmorgonen och paddlade från Sjöhistoriska muséet runt Skeppsholmen och tillbaka. Det hela gick väldigt bra. Jag höll mig på brädan hela tiden, men det var lite vingligt några gånger. Väl tillbaka vid Sjöhistoriska bytte vi brädor och testade lite olika tekniker. Det var väldigt roligt - och det är grym träning. Jag kände nästan omgående hur hårt coremuskelaturen fick jobba. Jag kan helt klart tänka mig att jobba på SUP:en med vissa av mina kunder. I sommar kommer jag dessutom att ha några brädor på Öland. Så är Du på norra delen av ön och vill prova är det bara att höra av Dig!

Inga kommentarer: